pondělí 12. ledna 2009

Týden v obraze...

tak po vánočních svátcích kdy jsem měl volno, tudíž jsem nepřidával nějak do serialu, jsem po novém roce naskočil zase do rozjetého vlaku kterej nikdy nestaví. Určitě nepolevím ve svý činnosti a hodlám i nádele vás informovat z pohledu fotoreportera oo dění nejen v Brně ale taky nezapomenout na celou "kauzu" Janov. Od 5 ledna do neděle jsem měl službu a že bylo co fotit. Takže dneska budou aji komentáře k obrazu...

Jako první udalost co se stala tak to že UN v Brně spadla pod Brno...takže nesměli chybět pánové Onderka s Haškem v centru dění a přijít udělat tiskovku zaměstnancům UN, nebudu vás trestat zbytečnýma fotkama těchto dvou už tak provařených tvářích tak si dovolím jednu takovou metaforickou fotku-snad pochopíte...



dost umění a pojďme se podivat na celosvětové dění. Nemusíte být z Brna aby se k vám nedostala informace o situaci v Gaze. Na toto dění reagovali brněnští muslimové. Pořádali dvojdemonstraci na náměstí Svobody, jednu v neděli za světla na které jsem nebyl protože jsem si užival volna,a další v pondělí večer. Tak tedy s Hankou vychazime z redakci,po cestě potkáme nováky kteří obdobně jako my v té zimě sdílí nadšení z celé akce. Na svoboďáku mohlo být maximálně tak 30-50lidí. Já jsem dokonce prej neměl ani nic fotit že máme nafoceno z nedělní demo.Jen kdyby se něco stalo (nikdo v nic takovéhp nevěřil ale nikdy člověk neví). Překvapivě se opravdu nic nestalo a mě to nedá a dělám si pár fotek, třeba týpka co přijede s "kočárkem" a rozdělává varnou konvici a dělá čaj, do protěných košů zapichává vonné svíčky. Velmi romantická atmosfére se zvukovou kulisou z megafonu do kterého hřímá mladej bolševik kterej se snaží vymetat snad všechny demo v Brně. Vedle muslimka mává vlaječkama a její dcerka roznáší lidem letáčky -jak milé-. Po půl hodině odcházím...nakonec po mě v redakci stejně fotky chtěli...






další den byl ve znamení zvířat (ktere přeci mají všichni tolik rádi) a mše. CO se týče materialu na focení tak si nemůžu stěžovat krom toho když si koupíte stroj ke kterému chováte úctu...ano koupil jsem si takovej pozdní vánoční dárek v podobě těla foťáku a je to láska největší...na fotky z něj si ale musíte chvili počkat...takže abych pokračoval. Ve 12 jsem měl sraz v brněnské zoo s tiskovým mluvčím zoo který mě měl ukazat mlaďě žirafy. Taky se tak stalo a já se dostal do stáje kde tyto zviřata přečkávají zimu...nechal se oblizat dlouhým jazykem žirafy,nafotil žirafy,vyslechl si fajn vyprávění chovatelky která se stara leta jen o žirafy,mezitím si potykal s tiskovým mluvčím a jen mimo řeči jsem se zminil jestli nechcou nafotit nějaké zviřata, v představě že zoo nemá o fotografy nouzi, ale Petr moji nabídku vzal všemi deseti, vyměnili kontakty a prej se ozve tak uvidíme jak to dopadne. Takže až půjdete na jaře do zoo tak je možný že letáčky budou mým dílem:) Teďka ty fotky...








Kolem jedný vyjíždím tedy z bran brněnského zoo a v tom zvoní telefon -ten služební- Gabča mi volá že je potřeba vyfotit oslici Lízu v Ořešíně. Otáčím se a jedu na oslici...přijíždím za doprovodu hekání typický pro osly. U branky připoutaný osel a pod ním hnědočerná nadílka. Otevírám branku a dávám si pozor kam šlapu, do toho mě zdraví majitelka oslice. Za ní vyběhne malej klučina s miskou mrkve a zelí nebo co to bylo, hnedka mě začal uzurpovat kde a co mám vyfotit, musím ale uznat že mi to nějak zvlášť nevadilo, aspoň jsem věděl kde co a jak. Pane fotograf tady vám zavedui lizu...tááákhle a teď ji vyfoťte...počkejte ja si na ni vlezu kouká do objektivu s vážností prezidenta a mámu to pobavilo podobně jako mě, po chvilce sleze a objímá oslici a povídá mi o ni. Po chvilce se rozloučím a jedu konečně směr redakce, od branky se semnou loučí Líza přežvýkavajíc mrkev a máváající klučina.





V redakci udělám fotky,mazlím se s novým přirustkem, najím se a připravuju se na večerní focení mše pravoslavých kterým právě začinají vánoce -da-li se to tak řict. Moc se na focení těším tak vyjíždím o něco dřív a nelituji. Lidé chodí a provádí modlitby které jinde neuvidíte. Mezitím přichází Ota z MF a Tomáš z lidovek který má sice volno ale přišel si zafotit protože se jedná opravdu fotogenickou akci,bohužel hrozně dlouho trvající takže když máte brzo uzavěrku tak vás tlačí čas. Lidé si u vchodu do kostela koupí svíčky, co svíčka to jeden hřích. Jak jsem se dozvěděl tak pro každého může být hřích něco jiného, záleží taky na tom nakolik je člověk "ortodoxní" většinou lidé měli 2-3svíčky které si zapalí u hořících svící uprostřed kostela kde je take ikona za sklem kterou musí polibit, dotknout se země pomodlit se a znova se dotknout země. Potom se jde do prava nebo doleva k manším ikonám a kde hoří taky svíčky pro zapalení a slouží jako takový menší intimnější modlitbu kdy člověk zapalí svíčky a chvili setrvá, potom jde na druhou stranu kde nahřeje svoje svíčky aby je mohl voskem přidat na jeden velký svícen kde se hromadí tyto svíce "hříchů". Po chvilce se ozve chorál v ruštině,po chvili i v češtině, otevirají se "vrátka" a vychází pop s kadidlem a "posvěcuje" každou ikonu, po te odejde a po chvilce vyjde pořád se to opakuje. To už nás s Ottem tlačí čas a musíme jet do redakce...














ve středu stojí snad jen za zmínku hokej kdy kometa hrala proti porubě a ještě pernikový betlém...











pomalu se přesouváme k víkendu kdy vypuukla plesová sezona a my jsme s Hankou coby služba byli přinuceni jít(teda já byl přinucen ale hanak se spíš těšila,měla šaty a tak,zatimco ja buran byl snad jedinej v riflích ověšenej fotakama...:) ) Plno papalašů,plno bab s drahyma hadrama a šperkama...no smetánka no, Onderka měl inteligentní řeč, zatannčil si na New York a šel do party stanu před besednákem kde se určitě citil jako ryba ve vodě...












no byl by to krásnej víkend kdyby mi v 6hodin večer v sobotu nezavolal šéf že má pro mě monkey business a to že v 4:30 ráno v neděli bude měsíc nejblíže zemi a bude nejjasnější za posleních X let...hmm no co naplat...večer po plesu jsem jel s Hankou za Jirkou, padl svařáček,druhej,vínečko,hranolky,tank tiger,hudba a nakonec jsem u něj přespal na ty 2hodinky a jel se fotil měsíc no...zadani bylo,fotka s brněěnskou dominantou tzn. špilas nebo petrov, s petrovem to nešlo takže špilas, a další fotky z krajiny...







1 komentář:

Anonymní řekl(a)...

skvele, zase skvele! bavi me to sledovat..

dobrej je ten "fakáč" na hokeji, haha

Denis
http://ireturn1day.blog.cz/