středa 8. října 2008

dino+otřes mozku+matrix=dinoSaudekmetotřes


Bylo uterní ráno a já si o hodinu vstal pozdějc než normálně-měl jsem jízdu v autoškole-takže jsem nešel na poradu bo by to nemělo cenu. Je deset minut před koncem mé půl druhé hodiny jízdy a už mě vyzvání telefon-ten služební-. Končím jízdu o půl dvanactý, volám zpátky a dozvídám se že mám valit fotit dinosaury do Vaňkovky. Tak tedy vyrážím a během cesty mám hovor s Vendy se kterou se domlouvám na třičvrtě na jednu u invexu že prej budu fotit Saudka. Hmm tak fajn, docházím do Vaňkovky a mířím rovnou k infu kde si mám vyzvednout photopass aby mě ostří hoši z ochranky neoddělali. Vše je ok a začinám cvakat dinousaury
-celek, polocelek, detail- a poslouchám si svoje oblíbené Die Outsiders a semtam ke mě přiběhne upocenej zamindrákovanej securiták něco na mě mluví, vytahuju papír z brašny a v uších mi zní Live Fast Die Young hehe:-)










Pomalu nemám co fotit a jsem vcelku spokojenej s tím co mám na focený a čas ještě mám tak se rozhodnu využít funkci stravenek v kombinaci s fastfoodem:-) Po cestě si koupím reflex a udělám si menší piknik. Zvedám se a jdu na hlavas směr BVV na Invex. Do toho volá zase Vendy že prej pojede na invex s Jirkem. No tak fajn aspoň si v klidu upravím v redakci fotky. Takže můj směr se mění na redakci a to vidím jak přijíždí na kolej záchranka a začínají nakládat jednoho staršího borca na nosítka, takže vytahuju foťák a začinám cvakat. Borcovi teče krev po obličeji. Už se za ním zavirají dveře od záchranky a ptám se kolemčumících co se stalo-prej jen spadl na chodník- a prej otřesk mozku řikali i saniťáci.












No tak fajn, už fakt nastupuju do šaliny a po 20minutcáh otvírám dveře redakce a to už se ke mě šine Vanda že prej nás Jirka odveze na Invex nakonec to prej budu fotit já. Super:-) Jsem u brány Press Centra na BVV valím se zaregistrovat, dostanu plácačku kterou si nerad připnu. Vyrážíme směr pavilon D kterej je vyhrazenej pro fotoaparáty a ostatní fototechniku. O půl druhé už jsme v Déčkukoukám okolo a v hlavě si pomyslím že oproti minulým ročníkům chybí Canon,Nikon,Pentax, Olympus stánky a další...docela zklamání. To se ale davem prorvem ke stánku "Asociace prefisonálních fotografů" jak přiznačné, zvlášť když se podivám po obecenstvu kolem. To na podiu šaškuje dnes již druhý dinosaur Saudek. Bože od první chvile co jsem ho tam uviděl sem chtěl co nejrychleji vypadnout...prorvu se do uličky mezi židlama sedám si,nasazuju telák a začnu cvakat toho šaška na podiu. 99% lidi okolo ho žere, směje se každému jeho - pro mě trapnému vtipu- vzdychají obdivně na jeho fotky které pouští na projektoru...nevím třeba jsem fakt proti němu silně vysazenej, ale ten děda jde trošku víc mimo mě. Všude si ho lidi fotí jak cvičenou opici, i já se bohužel mezi ně přidávám ale kdyby bylo po mým okamžitě odejdu a ať si ostatní poslouchájí od "mistra" že digitál je lepší než klasika a že se každej večer zpije do němoty a že chlastá to nejdražší a že je chudej a nemá žádný prachy-demonstarativně otačí kapsy- sice to asi nebylo braný vážně ale tento styl "humoru" je mi silně proti srsti.
Po tom co se ho zeptá jakási Nela z řad diváků jak si udržuje kondici dinoSaudek ukáže jak udělá kliky s tlesknutím...další vlna obdivu a potlesků v pozadí s bleskama okolních foťáků. Nasakauje mi husí kůži...další trapné otázky ještě od trapnějšího komentáře na dinoSaudka ... cosi žmatle o nepochopení jeho fotek v minulých letech a že každý fotograf udělá 7-10top fotek za svůj život-on prej má ty svoje už za sebou-že jsem si nevšiml- ale abych nebyl tak zlej tak v jednom s ním musím souhlasit a to " jít o metr dál" jo to má dinoděda pravdu...otázky končí za bouřlivého potlesku který doprovází mexické vlny a saudek zasedá za stůl a to se za ním nahrnuje asi 80lidí s žádosti o podpis a všichni si ho fotí...já taky ale jako jediný z jiného uhlu...jak ho ta masa žere, nevím možná to bude znít blbě ale v tu chvíli jsem měl pocit když jsem stál nad Soudkem a fotil zhora tu masu že ani jeden z těch "fotografů" zůstane tam kde je-jen obdivovat Saudka a slintat nad jeho podpisem-ještě víc takových lidí-....a pak DinoSaudek ochází...










Znechucenně odcházím, nalézám Vendy která se mě ptá co ti hokejsti-ehm jací hokejsti?- dozvidám se že prej mám fotit hokejsty kteří budou posozvat nějakemu profesionálnímu fotografovi. Během chvilky zjištuju od trapného komentátora co a jak a stoupnu si už před řetěz u stánku dke se hokejsti měli fotit-a dělám dobře za 10minut bych si nic necvakl. Tuny lidí se sáčkují ostatní lidi a už opravdu začinám skřípat zuby...saudek a teďka banda nadrženců co si chtějí cvaknout nahou modelku a hokejsty...to už se začiná fotit a "profesionální" fotograf je opravdu velmi profesionální...nevím co se děje jestli jsem byl fakt tak nabroušenej ale v Déčku jsem neviděl nic profesionálního za celý odpoledne až na pár fotek z výstavy...tak ten fotograf pořád šaškuje před nima takže si musím hodně čekat aby fotce nevévodily fotografoy záda. Něco se mi podaří, vyměňuju v té tlačenici objektiv a to už mě do ccha řve děda s kompaktem "Kolego nedrbte do mě, pokazíte mě záběr" -no týý vole pomyslím si v hlavě- " aby ses neposral dědku- a znechuceně se prodírám zpět davem,tentokrát s vidinou odchodu z toho uděsného pavilonu. Už se "těším" jak na FAčku budou fotky DinoSaudka a modelky počmarané...ubožáci...světe div se, v jedenáct v noci kontrolujuý galerku a narazil jsem za 5minut na 10fotek z digiinvexu...vesměs saudek a modelky...no nic, snad jen nikdy nedopadnu jako oni.

4 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Myslim, že by práci celosvětově uznávanýho fotografa s 56ti letou praxí neměl hodnotit 19ti letej jouda co pleská pro nějakej regionální plátek...:-) Jinak palec na horu za report z Janova...

Anonymní řekl(a)...

Všichni byli na Invexu trapní a navrch k tomu ještě dovolili pozvat nějakého neznámého nýmanda Saudka. Škoda, že nečetli tvůj blog plný hrubek, jinak by dozajista pozvali místo Saudka tebe:-).

Fomák řekl(a)...

třeba příští rok;-) jde vidět že jste jední z těch mas-ale nmám vám to za zlý;-)

Anonymní řekl(a)...

Tak vážení musím dát tomu 19ti letému joudovi za pravdu. Je to prostě tak. Smiřte se s jeho pohledem. Ale nebýt Vás, tak takový Neff a jemu podobní nebudou mít job opřený o naivitu Vás všech. Tak si nezapomeňte zaplatit nějaký ten workshop a je jedno jestli je to rekvalifikační kurz na reklamního fotografa nebo jen levnější na nějaké úpravy v PHS.