čtvrtek 16. října 2008

...to byl zase den...

Předposlední pochmurný den posledního Invexu a mistrovství v PC hrách. A já z redakce vyslán na tuto akci jedu kolem Venclíkovýho billboardu a to ještě nevím že ho ten samej den uvidím naživo-bohužel- směr BVV -tento týden už po třetí-.

Nacvakám zavisláky na PC hrách a úprkem pryč, nevím proč ale tento Invex je pro mě spíš noční můrou a přijde mi směšný když si vzpomenu jak jsem tu před třema rokama stepoval a koukal na hry místo toho abych seděl ve školní lavici:-).





-Hovor- v Intru je kulinářská soutěž tak tam valím značně unuděn z Invexu. Prý fotky z kuchyně tak mě to trošku nabudí, že se podivám do kuchyně jedné z nejluxusnějších restaurací v Brně. Přicházím do plně obsazené restaurace mastnáčama a ptám se pinkla kudy do kuchyně. Upocený pohled a kývnutí hlavou směr kuchyň. Prej přicházím s křížkem po fonuse, už dělají jen dezerty-no co aspoň to-. Dortíčky vypají docela pěkně ale moc se z toho člověk asi nenají, zatímco kuchaři v kuchyni si dávají do nosu:-)
-taky dobré povolání-. Přichází na řadu vyhodnocení-takže nuda- a to už odcházím doopravdy do redakce, kde sypu fotky z předešlých dvou akcích...









...když v tom Katce zavolá Fasurka která je zrovna ve městě že prý se jakási baba na radnické chystá skočit z okna a už tam sou hasiči. Fotky počkají, baba asi těžko.



Celý nerudní na rychlost tramvaje se za 10minut nacházíme na Radnické. 2x hasičský auta, policajti, záchranka a opaskovanej barák před kterým je obrovská oranžová madračka. Vyzvidám od hasiče ve kterém je patře a jaktože ji nevidíme-prej v tom nejvyšším- a je vevnitř. Hlouček zvědavců se zvětšuje a Katka do toho šílí že nestihne napsat 2otvíráky, i já se za chvili přidávám protože nemám zatím žádnou fotku upravenou a za 2hodinky mám být na Otázkách Václava Moravce. Ženská se asi zabarikadovala v domě a my můžeme jen odhadovat kdy se něco stane. Po 20minutách vchází do domu hasič s vrtačkou na zámek společně se třema policajtama a záchranařema do domu. Ja mezitím obíhám celý blok protože policejní auto je na druhé straně a dá se předpokládat že ji povedou do policejního auta. Dlouho se nic neděje a hasič co hlídá u pásky dostává po vysilačce pokyn že může lidi pustit a smotat pásku. Z bytu vychází hasič a začinají zfukovat madračku. Dávám Katce kompaktokameru a v rychlosti ji vysvětluju jak s tím zacházet a sám proklouznu do vchodu domu a valím do nejvyššího patra kde už stebuje jeden bengoš. Změří si mě pohledem a vchází do dveří ve kterých je vyvrtanej zámek. Z dveří se linou děsný opsycho výkřika jako třeba " Né já s váma nikam nepůjdu, chci svoje oblíbený tričko! A kočku vemte sebou" nebo "A vemte mi sebou moji velkou lžíci z kredence, jinak nikam nejdu!" Po chvilce čekání se dveře znovu otevírají a to už bengál vychází s doprovodem saniťáků a já připraven ve střehu měl zase smůlu.
"Tady nic nenafotíte tam vevnitř už nikdo není, klidně jděte už pryč, tam fakt už nikdo není." Nějak sem vůbec nepochopil proč mi to řikají když ze vnitř slyším tu babu tak na to odpovidám ledabile "To je vpohodě ja si tady počkám" Zachranář se zašklebí a sestupuje dál po uzkých schodech. Mezitím se asi 2x pootevřely dveře a oko zřejmě policajta zkontrolovalo situaci před dveřma a když mě zahlídl tak zavřel. Jdu o patro níž aby si mysleli že jsem třeba fakt odešel, a to vidím o patro níž jak se babička táhne s košíkem plným jídla-nabídnu jí pomoc- a přitom vyzvídám vo co go, kdo je ta baba, co to je za lidi apod. Stará babka pavlačovka mi vše naservíruje na podnuse, nestzihám si vše zapisovat když v tom slyším o patro víš jak se otevřely dveře. Jdu na horu a to už je před dveřma Irena(jak jsem se právě dozvěděl) v doprovodu třech policajtů. "Zavřete na závoru!!!" zničený policajt se jí snaží vysvětlit že zvenku těžko může zavřít na závoru.
Pořizuju první snímek a tak strhavám na sebe veškerou pozornost-aspoň na chvíli- Irena dostává panickej záchvat "Co to je?! Nefoťte mě! Zavolejte ho pryč!" sejde se na odpočivadlo, já dvou metrovej náskok a Irena mezitím mění taktiku a chce být focena o stošest " Jen to foť chlapče, ti grázli mi dali pouta! Jen se podívej! Foť to!!! Já přece nic neudělala"
a ukazuje mi pouta. Policajt na mě zařve " Nefoť to mladej." Cvak. Dělám jakože ho neslyším a fotím si dál Irenu v kabátě a šprndě, které lezou tanga a je evidentně zhulená nebo zfetlá. Těsně před vchodem si policajti uvědomili že si vyměnili čepice tak si ji nad zfetlou Irenkou vyměňují-hodně komická situace- která mě stála za to abych ji vyfotil:).
Vychází ven, Katka natáčí a já si v tu chvili uvědomím že mi tu něco chybí. No jasně! Vždyť tu nejsou žádní novináři jak to bývá zvykem. Celý incident trval dobře přes hodinu, MF a Lidovky to mají za rohem a přesto tu nikdo není. Mám z toho trochu radost:) a fotím dál. "Zabila jsem deset lidí! Zavraždila!" řve zfetlá Irenka na očumující lidi co mají oči jak tenisáky.





Nakonec jeden autoportrét v odrazu policejního auta a odcházím s Katkou do redakce společně s odjíždějícíma policajtama zfetlou Irenkou. Po cestě si vyměňujeme informace ashodojeme se na jednom -konečně zase nějakej adrenalin-.



Na upravu fotek mám půl hoďky a zase valím směr BVV tentokrát ne kvůli invexu ale zpuchlinám který budou odpovídat na otázky Václava Moravce. Přichábíhám upocenej 5minut po osmé a na vrátnici mě nechcou securitáci společně s dvaceti lidma pustit dovnitř. Prej zatím nemůžou, že si mám počkat 15minut. Marně jim vyvsětluju že jsem novinář...zuřím. Po 25minutách čekání ve vydýchané vrátnici nás konečně pouští a já se po kontrole báglu a kapes ocitám v rotundě kde se štáb spolu s obecenstvem připravuje na živej vstup kterej nastane za chvíli. V první řadě nacházím Báru od které zjišťuju že jsem o nic nepřišel. Moravec nanečisto uvítává hosty-fotím- nuda, ale musím se snažit má to jít na jedničku.





Moravec si posadil hosty a sám usedl naproti nim a protože to byla jen zkouška vlezu na podium za Moravce kterej zrovná máchal rukou na politiky a cvaknu ho ze zadu-citím že je to ona- a společně s Ottem z MF odcházíme. V redakci zase uzpravím fota a po desáte opouštím brány redakce.





Uff to byl zase den ty voe.

Žádné komentáře: